Modul uddannelsesparat
Anvendes til beskrivelse af, hvor studieparat en ung er, samt hvilke ressourcer og barrierer, der er i spil. Er særlig velegnet til FGU, STU og udskolingen i specialklasser.
Der er i modulernes spørgeramme taget højde for:
- at det vil blive tydeliggjort, hvis den studerende er kognitivt udfordret, og på hvilke områder den unge er udfordret (for eksempel autisme, ADD, ADHD eller lignende udfordringer)
- den kontekst, som den studerende indgår i under uddannelse.
Det betyder, at du som fagperson ikke behøver at have hverken specialviden eller viden om konteksten på uddannelsesstedet.
Modulets spørgeramme kan udfyldes på kort tid og giver hurtigt og nemt et overskueligt og kvalificeret grundlag for faglige overvejelser, vurderinger og beslutninger.
Modulet danner et godt udgangspunkt for næste skridt i samarbejdet med den studerende og/eller med andre fagpersoner.
Tidsforbrug
Den forventede tid til at generere en slutrapport, der skal afleveres til for eksempel UU-vejleder eller sagsbehandler, vil være 30-60 minutter, afhængig af detaljeringsgrad.